Un eveniment e ca o reclamă la TV

Sună ciudat, dar dacă vrei să ai un eveniment care să iasă din tipare, trebuie să îl gândești ca pe o reclamă. La fel cum orice companie își dorește o reclamă care să se evidențieze față de restul din calup și tu ar trebui să îți dorești un eveniment pe care nu l-a mai avut nimeni. Reclama aia care să te face să nu schimbi canalul. Că nu le iese tuturor, e altă discuție. Ideea e că fiecare brand își dorește să fie diferit. Și tu ar trebui să îți dorești să nu ai o nuntă “ca toată lumea”.

Încearcă să privești piața nunților, de exemplu, ca pe una concurențială. O piață în care nunta ta e în concurență directă cu alte nunți și trebuie să iasă, cumva, în evidență. La nivel de percepție, te asigur că această piață concurențială există: toată lumea va raporta nunta ta la nunțile la care au mai fost și la nunțile lor. Ei, cum îi faci să spună: “wow, nunta asta a fost chiar mai tare decât a noastră!”?

Ca în orice reclamă, totul pornește de la idee. Și aici intervine agenția, oamenii cu experiență care trebuie să vină cu ideea aia “wow!” care să îi determine pe nuntași să “nu schimbe canalul”.

Apoi, realizarea. Diferența dintre o reclamă cu o idee bună în spate care a ieșit perfect și altă reclamă, tot cu o idee bună în spate, care lasă de dorit sunt oamenii din echipa de producție: regizori, actori, lumini, sunet, post producție etc. La fel, când vine vorba de o nuntă, sunt foarte importanți furnizorii cu care lucrezi. Degeaba ai o idee de nuntă beton, dacă furnizorii nu sunt în stare să vină cu serviciile ideale pentru a o pune în aplicare.

Implementarea. Cum și când apare reclama la TV? O va vedea cine trebuie, adică publicul țintă? Își va face treaba, adică va crește vânzările? La fel, implementarea ideii în ziua nunții tale trebuie să-și atingă obiectivele legate de publicul țintă: satisfacerea nuntașilor. Iar aici intervin, din nou, profesioniștii care se asigură că obiectivele sunt atinse.

Nu e greu să ai un eveniment diferit. Trebuie doar să vrei și să lucrezi cu oamenii potriviți.

Răzvan